עיצוב תכשיטים – מדריך למעצב המתחיל

עיצוב תכשיטים הוא תחום דינמי, אשר בדומה לכל אופנה אחרת, מתכתב עם מגמות עכשוויות ומשלב אמירה אישית וחד פעמית עם סגנון קלאסי. ניתן למצוא תכשיטים בעיצובים מגוונים, מבחירת בחירת החומרים, השימוש בתכשיט וגודלו – מה שללא ספק הופך את הרכישה לקשה ולמלאת התלבטות. לבטים דומים באים לידי ביטוי גם בעת יצירתו של התכשיט על ידי המעצב.

במהלך עיצוב תכשיטים באה לידי ביטוי המחשבה על הסגנון הנבחר. כיום, המגמה החזקה ביותר היא חזרה לסגנון הוינטאג' – תכשיטים במראה ישן אך לא מיושן של עשורים רחוקים, אשר משתלבים מצוין עם האופנה העכשוויות האקלקטית. עיצוב תכשיטים זה עושה שימוש נרחב בזהב, ובצורות רומנטיות, כמו לבבות, ציפורים ועיטורים מעוגלים.

בחירה חכמה של חומרים

מגמה נוספת שבאה לידי ביטוי במסגרת עיצוב וייצור תכשיטים היא שילוב של חומרים, היוצרים מראה מעניין ורב גוני. שילוב של זהב וכסף היה ונותר פופולארי מאוד, ולצדו ניתן לחזות בתכשיטים המשלבים בין אבנים צבעוניות לזהב או בין עור למתכות שונות. סגנון תכשיטים זה יוצר מראה קז'ואל מודרני וייחודי, המשדרג כל הופעה.

כיום, מעצבי התכשיטים נוהגים לייצר כמה קולקציות, אשר כל אחת פונה לקהל יעד אחר או מתאפיינת בסגנון ייחודי. עיצוב תכשיטים בדרך זאת מאפשר ייצור והפצה כמותיים ומהוה קרש קפיצה למעצב לקראת התפתחות בשוק תחרותי ודינמי זה. פעמים רבות מלווים העיצובים בייצור אקססוריז נוספים, כגון תכשיטי שיער, תיקים וצעיפים.

תמונת המחשה לתכשיט אחרי עיצוב:

טבעת כסף בשילוב יהלום

טבעת כסף בשילוב יהלום